مراقبت از پوست صورت یک مسئله همیشگی بوده و هست و همیشه همه سعی میکنند تا پوستی شاداب و سالم داشته باشند ولی زمانی که پوست شما دچار مشکلی می شود برای درمان آن ابتدا باید بدانیم که پوست ما از چه نوعی می باشد.

در مواقعی که پوست شما با پیری مواجه می‌شود با تزریق هایی مانند تزریق بوتاکس ، تزریق ژل و تزریق چربی می توان تا حدی از این پیری‌ها جلوگیری کرد اما لازمه این کار هم شناختن صحیح و درست نوع پوست شماست. در ادامه با کلینیک رز همراه باشید.

اما برای درمان بعضی از مشکلات شما می توانید با راه های ساده تر از تزریق مشکل خود را بر طرف کنید ، نوع پوست شما به میزان تولید چربی بستگی دارد. برای تشخیص نوع پوستتان از خودتان تست پوستی بگیرید، برای آزمایش پوست اول صورت را شسته و خشک کنید سپس با یک دستمالی که برای پاک کردن شیشه عینک است روی قسمت های مختلف پوست صورت تان به صورت نقطه ای ضربه بزنید،البته می توان از کاغذ نیز برای آزمایش این کار استفاده کرد. اگر کاغذ یا دستمال به صورت شما چسبید یعنی پوست شما چرب می باشد ولی اگر دستمال یا کاغذ به صورت شما نچسبید پوست شما خشک می باشد. اگر دستمال فقط در قسمت پیشانی ، روی بینی و روی چانه بچسبد پوست شما مختلط است که تقریبا می توان گفت که خانم ها اکثرا دارای این نوع پوست می باشند.

شما با شناخت صحیح از پوست خود می توانید بهترین راه های مراقبت از پوست را به کار گیرید تا پوستی شاداب، جوان و با طراوت داشته باشید.